20. august 2014

Duftende prinsesser på erter

       

Jeg var tilbakeholden med å så frø i år, særlig de som måtte forkultiveres. Var mye på reise, så hadde ikke tiden til å pleie dem. Men, duftende prinsesser på erter måtte jeg ha.
Var så heldig å få frø fra flere rause hagevenner;Ingvill hos Romantisk hage
Vibeke hos 4 i Kiellandsgata og Kathrine hos Kathrines små gleder.
De ble blandet sammen og navnene ble borte underveis.  
Det gjør ingenting for like skjønne og velduftende ble de.
Tusen takk skal dere ha!

         

 
  
         



Denne lille sukkertøy polkagrisen vant mitt hjerte i år. 
Er den ikke innbydende...?

13 kommentarer:

  1. Nydelige! Sånne skal jeg ha neste år! Og kjempeflotte bilder☺

    SvarSlett
  2. Nydelige ble de :) En vinrød sort ble vinner her i år.

    SvarSlett
  3. De er vakre! Ingen sommer uten duften av blomstererter :)

    SvarSlett
  4. Nydelige prinsesser og flotte bilder! I år droppet jeg erteblomstene for første gang på mange år, og angrer litt nå... ;-)

    SvarSlett
  5. Underbara underbara luktärten. I år sådde jag dem direkt i drivbänken. Det blev bra och plantorna blev kraftiga. I mitt sovrum står en bukett med luktärt! Jag önskar dig en skön kväll! Zinnia

    SvarSlett
  6. Ja nydelige er de! Selv har jeg ikke fått de til, og har ikke forsøkt på nytt. Får nyte bilder av dine i stedet. I går kjøpte jeg staudeversjonen. Den er ukjent for meg, så jeg er spent på hvordan den blir.

    SvarSlett
  7. Nydelige disse erteblomstene! Jeg har de ikke i hagen lenger nå. Litt synd, for de er flotte!

    :-)

    SvarSlett
  8. so viele schöne blumensorten!!! angie

    SvarSlett
  9. Das sind wunderschöne Farben.Bei mir blüht nur dunkellila und auch nicht üppig.

    LG Mathilda ♥

    SvarSlett
  10. Så morro å dele frø, er så takknemlig for de jeg fikk av deg!! Erteblomstene dine var kjempesøte, og du har presentert dem så fint!!

    SvarSlett
  11. Nyyyydelige! Takk for at du deler. Må helt klart ha flere ulike neste år. I år rakk jeg bare å få fram en blå sort, men de er jo et must ved terassen eller et sted man går forbi så man kjenner lukten.

    SvarSlett
  12. Åh jag kan känna doften av den ljuvliga luktärten....i år blev det inga tyvärr men nästa år ska jag minsann så en massa!
    Önskar dig en skön helg!
    Kram,
    Titti

    SvarSlett
  13. Jeg har også selvsådde erteblomster i hagen og den duften er bsre uslåelig :-)) God helg!

    SvarSlett