22. november 2012

Gått helt i frø - To be continued...

Høstløken har såvidt rukket å komme i jorden før jeg går helt i frø. Frydefull følelse å tenke at frøsesongen er sånn noenlunde rundt hjørnet.... 
Her er min første "fangst". 
Det blir nok flere runder kjenner jeg meg selv rett.... 

JUNGFRUN I DET GRÖNA
Disse kommer fra Rara Växter:
(alle frøsortene kan klikkes på)


Bonusfrø:
Orientvalmue Royal Wedding
Praktridderspore Percival 
Ramsløk Eco

ROSENSKÄRA  
ROSENSKÄRARINGBLOMMA
Har god erfaring med frø fra Rara Växter. Eneste jeg savner er bilde og informasjon om blomstringsperiode og såtid. 
Men, det går jo fint an å finne ut av på andre måter. 


Impecta innfrir på alle måter synes jeg. 
God informasjon og bilde på de flestefrøposene. 
Rask levering.




Alle sortene, med unntak av Kjempeverbenaen og Tobakksblomsten, kan sås direkte på friland. Bevisst valg:) 
Noen av dem kommer jeg imidlertid til å forkultivere for å få tidligere blomstring.



DVÄRGLUKTÄRT 'Bijou' i gruppen Ettåriga blomsterväxter / Doftande hos Impecta Fröhandel (8480)  ROSENKRAGE 'Robinson's Giants' i gruppen Perenner hos Impecta Fröhandel (6147)

LUKTÄRT, DVÄRG      FLÄCKVALLMO 'Lady Bird' i gruppen Ettåriga blomsterväxter hos Impecta Fröhandel (8621)  
 Bildene er lånt fra Rara Växtar og Impecta

To be contiuned.... i 2013...
Klikk HER for Del II i frøgalskapfølgetongen.

3 kommentarer:

  1. Oj, oj... her var det mange flotte frø på en gang! Farlig med sånne fristelser på blogger nå for tiden, for nå på det aller mørkeste er det lett å la seg friste. Vi lengter etter våren igjen og drømmer oss bort. Så mye flott du har bestilt!
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. wow, den valmuen nederst var kul! for en artig kontrast med de brune flekkene.
    Hyggelig å så, men jeg trooor jeg skal greie å holde igjen en god stund, tror jeg da ;)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, er ikke den kul?! Har tenkt at den skal få boltre seg hemningsløst nederst i hagen. Elsker blomster i fri dressur og er heldig som har plass til det:) Så stas med konkurranse for våre venner med vinger. Du vet å treffe:) Ha en strålende helg. Det er vel ikke lenge til du annonserer frøplanene dine;)

      Slett