12. september 2012

Litt før og etter


Slik så det ut i sørveggen våren 2009 og slik så det ut sommeren 2012

























Det er en stor fornøyelse å få skape nytt hageliv på Enerhagen. Jeg fikk raskt erfare at det ikke krevdes noen form for grønne fingre eller dybdekunnskap for å få det til å vokse og gro. Jorden har vist sin raushet og gjestfrihet på alle måter. Jeg har alltid hatt stor begeistring for hage og blomster, men min erfaring og kompetanse har begrenset seg til oppgaven som 1. ugressplukker og assistent i mine foreldres hage som barn og pusling i balkongkasser i voksenlivet. Ikke rart jeg blir yr av å sette fingrene i den grovennlige jorden på Enerhagen! Jeg har fulgt lyst- og gledemetoden hele veien. Så kommer det læring ut av det også:)

 
August 2012

Juli 2012

Dette steinbedet laget jeg våren 2012. Godt en ikke alltid vet hvor stor jobb det er i forkant:) Kampen mot særdeles veletablerte røtter var en svett opplevelse, men det lar seg fort glemme når blomstene seirer til slutt

 

Dette bedet laget jeg våren 2010. Også her måtte det kjempes mot solide røtter.

 
 
Dette bedet på østveggen av Sigridbu ble spadd opp våren 2011. Det går seg til:)



Ett av georginebedene mine. De er absolutt mine favoritter (i tillegg til Solbuden da).Har meg selv å takke for at det ble litt småstusselige vekstvillkår for flere av dem i år. Latskap hindret forkultivering og knollene ble satt i jorden litt for sent. En våt og mildt sagt lite solfylt forsommer gjorde også sitt. Til tross....noen av dem har åpenbart tilgitt meg! Lover å behandle dem bedre neste år.


Så er det dem som vokser og gror, enten du vil eller ei... 
Må innrømme at jeg har lært å sette pris på løvetannen...


1 kommentar:

  1. Helt fantastiske bilder - håper ingenting ble ødelagt på boccahelgen - prøvde å legge ut noen av Frank sine bilder, men det gikk ikke. Sender de til deg på dropboxen så kan du legge ut de bildene du vil....mye bra

    SvarSlett